Entrar
Nom:

Contrassenya:




Buscar
Actes : Nova plataforma en defensa del tren de l'Empordà!
Enviat per barbara actiu 10/5/2007 17:59:09 (1604 Lectures)

Avui, 10 de maig 2007, s'ha presentat una nova plataforma ciutadana en defensa de l'estació de Figueres i del tren de l'Empordà. La plataforma ha explicat els seus objectius a la premsa en el següent comunicat:
PLATAFORMA CÍVICA DEFENSEM EL TREN DE L'EMPORDÀ!
Nosaltres, empordaneses i empordanesos, a títol individual o en representació de diferents col·lectiu de la comarca, ens hem reunit avui, 8 de maig del 2007, per constituir una Plataforma Ciutadana que treballarà per tirar endavant aquestes propostes:
1.- Volem l’estació de Figueres allà on és ara i les vies soterrades: és la solució més barata i assenyada .
2.- Volem conservar la línia de Portbou; potenciar-la com a línia d’ample europeu, de passatgers i de mercaderies i que tingui unes bones connexions internacionals. S’ha d’acabar el desviament de la inversió cap a l’alta velocitat.
3.- Volem un autèntic servei de rodalies a les comarques de Girona, per garantir la


cohesió territorial i el dret a la mobilitat de totes les persones.
4.- Volem aturar la pèrdua de llocs de treball a RENFE, que va en detriment de la qualitat del servei i que pot afectar molt seriosament la nostra comarca.
5.- Volem que s’aturin les agressions al territori, que afecten greument les zones agrícoles de la nostra plana, pels interessos de grans constructores.
6.- Volem que es convoqui una Consulta Popular sobre aquestes qüestions, que són massa importants com per deixar-les exclusivament en mans dels representants polítics.

Per això ens oposarem:
- Al desviament dels trens convencionals (Catalunya Exprés, mercaderies, etc.) cap a la línia d’alta velocitat, en benefici exclusiu de l’empresa concessionària i de justificar la dubtosa rendibilitat de l’AVE. Aquest desviament, porta a la marginació i, fins i tot, al tancament de la línia de Barcelona a Portbou, utilitzada diàriament per milers de persones i perfectament rentable.
- A les maniobres d’especulació urbanística. Tant les relacionades amb el trasllat de l’antiga estació, com les relacionades amb la nova estació i amb els seus accessos. Només frenant l’especulació, podrem garantir l’accés de tothom a un habitatge digne.

Els projectes del Ministerio de Fomento i de l’Alcalde de Figueres, que impliquen la modificació de moltes infraestructures i el trasllat de l’estació a Vilafant, no responen als interessos de la immensa majoria de ciutadans, sinó a les pretensions d’algunes grans empreses forasteres. No ho podem acceptar.

Defensa el teu tren ! És de sentit comú.
Figueres, maig de 2007.

Versió imprimible Enviar a un amic Crear un document PDF amb el comentari
Els usuaris son responsables dels seus propis comentaris.
Powered by XOOPS 2.0 © 2001-2008 The XOOPS Project